Известие

Collapse
No announcement yet.

Температура на 156 2,4 jtd

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Температура на 156 2,4 jtd

    Здравейте!
    Не можах да намеря точно за моя проблем затова реших да пусна нова тема.
    Колата загрява за мен до по-висока температура, когато се движи бързо ( около120), особенно когато има баир. Във форума един колега беше писал( аз на такава информация не съм попадал), че първата чертичка на температурата след 90 е 100 градуса. При температура на въздуха около 33 и нагоре стрелката ми доближава въпросната чертичка, което за такова време е нормално ако е 100 градуса , но ми се изключва климатика.
    Искам да попитам някой знае ли дали въпросната чертичка е 100 градуса или 110, и дали е нормално поведението на колата. Също ако може някой колега да сподели дали и неговия автомобил се държи по този начин при тези условия( или по- точно как се държи).
    Иначе термостата е сменен, вентилаторите работят и двете степени, прочиствал съм системата с ( препоръчан) препарат, но поведението остава без промяна. От всичко което се сещам , е че не съм мил радиаторите външно( но според мен имат нормално количество мушички без замазани и прогнили ламели.
    Май стана доста, но се опитах да съм изчерпателен, за да водим по- смислена дискусия.

  • #2
    Не се притеснявай !
    Датчика който е на термостата е СМОТАН !
    Имам 5 датчика и петте показват различни стойности при едни и същи условия !

    п.п.
    Трите са чисто нови, два са използвани но не и развалени.
    Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
    159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
    NEW 159 2.0 JTDm Black TI

    Comment


    • #3
      Колега най-добре я закачи да видиш дали показанията на уреда са реални. Иначе 2,4 е един много "студен" двигател. Аз при мен виждам стрелката да подмине 90 градуса не повече от 3-4 пъти годишно. Това че ти изключва климатика също е повод за проверка каква точно е чистотата на радиаторите и пространството между тях
      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
      Peugeot 508 RXH 02.2013

      Comment


      • #4
        иЩом си караш не е нормално да ти минава над 90, нормално е да стигне до 95 в градски условия ако има супер голям трафик както е във Варна примерно. Ти си писал ,че като си караш отива към 100 градуса не е нормално ако попаднеш в някой трафик значи ще стигне 110 градуса пак ли ще е от термостата има и нещо друго.
        алфа ромео 156 тс

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
          Колега най-добре я закачи да видиш дали показанията на уреда са реални. Иначе 2,4 е един много "студен" двигател. Аз при мен виждам стрелката да подмине 90 градуса не повече от 3-4 пъти годишно. Това че ти изключва климатика също е повод за проверка каква точно е чистотата на радиаторите и пространството между тях
          Да имете случайно данни за температурата на изключване на климатика.

          ---------- Post added at 13:55 ---------- Previous post was at 13:52 ----------

          Първоначално публикувано от alfaromeo16vVarna Покажи съобщение
          иЩом си караш не е нормално да ти минава над 90, нормално е да стигне до 95 в градски условия ако има супер голям трафик както е във Варна примерно. Ти си писал ,че като си караш отива към 100 градуса не е нормално ако попаднеш в някой трафик значи ще стигне 110 градуса пак ли ще е от термостата има и нещо друго.
          В градски условия не качва , само при по-високи скорости.

          Comment


          • #6
            Ако се изключва климатика, налягането в системата е над допустимото. Много е вероятно да става заради недостатъчно охлаждане. Щом всичко работи и си почиствал системата, аз бих се насочил към радиаторите. За съжаление почистване може и да не помогне, защото съм виждал радиатори, които направо се "ронят" и подобен проблем със загряване се реши с нов китайски.
            Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
            Mazda 6 2.3 2005
            sigpic

            Comment


            • #7
              Може и от охладителната система е. За първо време си смени антифриза
              алфа ромео 156 тс

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от alfaromeo16vVarna Покажи съобщение
                Може и от охладителната система е. За първо време си смени антифриза
                Антифриза е сменен преди не повече от година и е бистър.

                Comment


                • #9
                  .

                  Нещата за които се сещам:
                  1.Много гъст антифриз,
                  2.Мръсни радиатори външно.Измии ги с Меглио,а ако можеш да свалиш водния ще е наи-добре
                  3.Не изправен климатик товари колата допълнително
                  3.Кофти връзка по силовите кабели и когато станат много консуматорите показва каквото си иска.Когато прехвърли 90гр. загаси фаровете и виж дали ще се нормализира

                  При мен в нормални условия с клима държи 87-90гр,при изкчване стига 93-96гр в зависимост от наклона,скороста и продължителноста,в града 87-92.На плюсовия кабел ми играеше обувката и в баир стигаше до 110-115гр
                  Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

                  Comment


                  • #10
                    Ако е със затапен ЕГР клапан ще загрява по-бавно и не до 90 градуса, защото когато клапанът работи вкарва част от изгорелите газове в горивната камера за доизгаряне, което спомага за по-бързото достигане до работна температура на двигателя, което през зимата е шик. Колкото до климатика и изключването, това се дължи на повишеното налягане в системата на климатика, породено или от недобро охлаждане (не ти работи някоя от степените на вентилатора) или от повишено количество на фреона (пресостата изключва компресора за да не се взривят нещата някъде по системата). На моята вместо 500 гр. фреон бяха заредили 650 гр. (бяха се объркали) и климатика се самоизключваше през няколко секунди. Хванах една отвертка "звезда", натиснах иглата на клапана за зареждане и на око изпуснах малко от фреона. Така след поредното изпускане климатикът вече не се самоизключва.
                    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от viktorsterev Покажи съобщение
                      Нещата за които се сещам:
                      1.Много гъст антифриз,
                      2.Мръсни радиатори външно.Измии ги с Меглио,а ако можеш да свалиш водния ще е наи-добре
                      3.Не изправен климатик товари колата допълнително
                      3.Кофти връзка по силовите кабели и когато станат много консуматорите показва каквото си иска.Когато прехвърли 90гр. загаси фаровете и виж дали ще се нормализира

                      При мен в нормални условия с клима държи 87-90гр,при изкчване стига 93-96гр в зависимост от наклона,скороста и продължителноста,в града 87-92.На плюсовия кабел ми играеше обувката и в баир стигаше до 110-115гр
                      Моля да споделите колко градуса е първата чертичка след 90 градуса.

                      ---------- Post added at 20:40 ---------- Previous post was at 20:37 ----------

                      Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                      Ако е със затапен ЕГР клапан ще загрява по-бавно и не до 90 градуса, защото когато клапанът работи вкарва част от изгорелите газове в горивната камера за доизгаряне, което спомага за по-бързото достигане до работна температура на двигателя, което през зимата е шик. Колкото до климатика и изключването, това се дължи на повишеното налягане в системата на климатика, породено или от недобро охлаждане (не ти работи някоя от степените на вентилатора) или от повишено количество на фреона (пресостата изключва компресора за да не се взривят нещата някъде по системата). На моята вместо 500 гр. фреон бяха заредили 650 гр. (бяха се объркали) и климатика се самоизключваше през няколко секунди. Хванах една отвертка "звезда", натиснах иглата на клапана за зареждане и на око изпуснах малко от фреона. Така след поредното изпускане климатикът вече не се самоизключва.
                      По скоро климатика ми е по- празен, но със сигурност не е по пълен.
                      Благодаря за идеята.

                      Comment


                      • #12
                        Когато хомеопатията и народната медицина не дават резултат ще се наложи да я закараш на лекар, практикуващ конвенционална медицина, разбирай Форумен сервиз .
                        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                        Comment


                        • #13
                          .

                          Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                          Когато хомеопатията и народната медицина не дават резултат ще се наложи да я закараш на лекар, практикуващ конвенционална медицина, разбирай Форумен сервиз .
                          Момчето маи събира мнение за възможните причинители и за нещо макар и дребно на пръв поглед ще го обръснат една стоянка в някои сервиз.(Болен на легло се такова).Аз залагам на точка 2 или 4 от написаното по горе.
                          П.с.На Либрата гледам точната темперетура в скритото меню,не казвам че е на 100% достоверна,но е по-подробна
                          Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от valvano Покажи съобщение
                            Моля да споделите колко градуса е първата чертичка след 90 градуса.
                            Имаше доста отдавна обширна дискусия и форумци бяха замервали различните температури, та се наложи мнението, че уреда за температура не отчита линейно, т.е. оказа се, че показанието преди 90 гр. е 80 гр., а това след - 100 гр.
                            Преди години и аз се бях замислил дали не прегрявам, ама всичко излезе без остнования, пък и уреда ми показва няколко градуса отгоре върху реалните.
                            Хубав антифриз, може да разкиснеш ламелите на радиаторите с Меглио както да те посъветвали, после една пароструйка, доста гняс ще изкараш, ако не са чистени въобще. Иначе е нормалко ако я напънеш по баир с климатик в горещо време да отиде на 95-98 гр. т.е. към чертата след 90 гр.
                            Last edited by tonov; d.m.y г., 14:22.
                            Alfa 156 2,4 JTD '99

                            Comment


                            • #15
                              "Почистването" на системата с разни препарати може да я задъни допълнително, вместо да я почисти. Чертичката между 90 и 130 е 100, така че не е станало нищо особенно. В баирите ти изключва климатика, ако си на по висока предавка и се опитваш да я натискаш. ЕКУ-то отчита недостиг на мощност и изключва климатика за да разтовари двигателя. Пробвай да свалиш предавка и виж какво ще стане.
                              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X